All_logo-Mindwork_Marketing_en_Sales_Support-275x84.png


 
      MindWork Marketing en Sales Support op You Tube
Meer informatie? Bel ons voor een informatieve kennismaking T (030) 205 6666
 



Marketing...

MindWork Marketing en Sales Support ondersteunt
organisaties en merken die extra creativiteit en concrete
marketing- en salesresultaten kunnen gebruiken.
 
01Verkopen is een vak. Telefonisch afspraken maken is ook een vak. Ons vak. MindWork Marketing en Sales Support. 02MindWork Marketing en Sales Support. Voor planning en uitvoering in marketing en sales. 03Wel verkopers. Te weinig afspraken? Wij zorgen voor kwalitatief goede afspraken. MindWork Marketing en Sales Support. 04U zoekt telefonische verkoopspecialisten? Wij hebben ze in marketing en sales. MindWork Marketing en Sales Support. 05MindWork Marketing en Sales Support. Omdat resultaten het verschil kunnen maken. 06Geen tijd te verliezen? Wij gaan direct voor u aan de slag. MindWork Marketing en Sales Support. 07Ondernemingsplan? SWOT-analyse? Marketingplan? Comminicatieplan? Verkoopplan? Wij brengen creativiteit, kennis en kunde mee. MindWork Marketing en Sales Support. 08Nee heb je. Ja kun je krijgen. Wij maken daar de afspraken voor. MindWork Marketing en Sales Support. 09Het eerste contact is het belangrijkste. De eerste indruk kan bepalend zijn. Wij zorgen daar voor. MindWork Marketing en Sales Support. 10Agenda verkopers te leeg? Wij zorgen voor volle agenda's. Met kwalitatief goede afspraken. MindWork Marketing en Sales Support. 11Seminar? Workshop? Beurs? Training? Gebruikersbijeenkomst? Wij zorgen voor voldoende geïnteresseerde bezoekers. MindWork Marketing en Sales Support. 12Tijdelijk verkopers of (tele)marketeers of telefonische verkopers nodig? Tijdelijke bemanning? Wij hebben ze per direct voor u. MindWork Marketing en Sales Support. 13Geen producten maar 'oplossingen' te verkopen? Wij hebben gespecialiseerde 'solution-sellers' voor u. MindWork Marketing en Sales Support.
Best jQuery Carousel by WOWSlider.com v1.5
 
 
 
Ondernemingsplan
  Het ondernemingsplan van uw organisatie beschrijft hoe u uw strategische doelen wilt bereiken. In dit plan wordt het fundament voor en de route naar de (nabije) toekomst vastgelegd. Belangrijke invalshoeken daarbij zijn: Hoe ziet mijn interne en externe omgeving er eigenlijk uit; wat zijn mijn kernwaarden, waar zit mijn kracht of wat wil ik zijn. Ofwel keuzes maken en focus aanbrengen! De kwaliteit van uw ondernemingsplan is mede van invloed op het succes van uw organisatie. Reden om zorgvuldig, kritisch en resultaatgericht uw ondernemingsplan op te stellen.

Heeft u hulp nodig bij het opstellen of aanscherpen van uw ondernemingsplan? Of wilt u een 'second opinion' op uw financiële paragraaf of commerciële strategie? Wij bieden u graag de gewenste ondersteuning.

Wij helpen u de juiste strategie te bepalen waarbij het ondernemingsplan de best strategische aansluiting biedt met het doel van dit plan. Ook kunnen wij u verder op weg helpen bij de implementatie van het plan.
 
 
  SWOT-Analyse  
  Organisaties kunnen alleen succesvol zijn wanneer zij voor zichzelf duidelijk hebben wat hun sterktes en zwaktes zijn. En uiteraard is het belangrijk dat zij zich bewust zijn van de kansen en bedreigingen. Waarom is het belangrijk om bij al deze zaken een helder beeld te hebben? Deze sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen bepalen namelijk samen, welke positioneringsopties voor een organisatie haalbaar zijn.

MindWork Marketing en Sales Support kunt u inschakelen voor een gedegen SWOT-analyse. De aanpak bestaat uit twee heldere en overzichtelijke stappen. De eerste stap is een analyse van de actuele situatie. In deze fase worden alle relevante onderzoeken, rapporten en informatie verzameld en bestudeerd. De tweede stap bestaat uit een workshop. Tijdens deze workshop wordt, mede op basis van alle input, een SWOT-analyse gemaakt. Bij deze analyse kiezen we uiteindelijk de vier belangrijkste punten per aspect.

Ook de sterktes en zwaktes worden in relatie gebracht met de kansen en bedreigingen. Zo ontstaat er een helder en scherp beeld van waar de organisatie vandaag de dag staat en wat de belangrijkste issues zijn.
 

 
  Marketingplan  
  Een marketingplan vormt de verbinding tussen denken en doen. Een plan dat betrekking heeft op alle aspecten van de organisatie. We noemen het ook wel 'de organisatie van de verkoop'.

Marketingplanning is:
* het gestructureerde proces achter het onderzoeken en analyseren van de marktsituatie,
* het ontwikkelen en vastleggen van de marketingdoelstellingen, -strategieën en -programma’s en het
* implementeren, beoordelen en beheren van de voor het behalen van die doelen uit te voeren activiteiten

Een goed marketingplan geeft antwoord op drie vragen die voor elke organisatie van levensbelang zijn:
Waar staan we?
Waar willen we heen?
Hoe komen we daar?

Op het oog eenvoudige vragen, die echter voor een organisatie vaak moeilijk te beantwoorden zijn. Een goed marketingplan geeft helder en overtuigend antwoord op deze drie vragen. Antwoorden die gebaseerd zijn op onderzoek, op inzichten en op feiten.

De volgende stappen vind u terug in elk marketingplan:
De interne en externe omgeving analyseren. De SWOT-analyse en confrontatiematrix zijn hierbij bijzonder bruikbare hulpmiddelen.
Markten analyseren en vaststellen wat het huidige business domein is van het bedrijf, het merk en/of het product.
Klanten en potentiële klanten analyseren. Kwantitatief, maar vooral ook kwalitatief.  Marktonderzoek is een uitstekend middel hiervoor.
Segmenteren en positioneren. Hierbij is het van belang om scherpe en eenduidige keuzes te maken.
Welke marketingstrategische opties zijn er en voor welke optie kiezen we? Als we kiezen voor een groeistrategie, kiezen we dan voor marktpenetratie, marktontwikkeling, productontwikkeling of diversificatie? Hoe gaan we om met het ‘waardengestuurde tijdperk’ waarin we leven (zie Marketing 3.0 van Philip Kotler)?
Doelstelling(en) en doelgroepen(en) vaststellen, ook kwantitatief.
Ontwikkelen van de marketingstrategie. De centrale vraag hier is: hoe gaan we de positionering tot leven brengen met de vijf P’s, zodanig dat de doelstellingen gerealiseerd worden?
Activiteitenplan vaststellen.
Planning en budgettering vastleggen.
Implementatie en vervolgens meting en evaluatie van de resultaten.

MindWork Marketing en Sales Support kan voor uw organisatie het (onderdeel van het marketingplan opstellen of uw organisatie begeleiden bij het opstellen ervan.


 
  Communicatieplan  
  Communicatie die consumenten aantrekt en in beweging zet. Dat begint met een gedegen communicatieplan. Een plan dat inspireert om alles uit het merk te halen.

Een communicatieplan is de basis voor alle communicatie van een merk. Een plan met duidelijke uitgangspunten voor alle boodschappen, zowel in- als extern. Een plan dat richting geeft en tegelijkertijd ruimte biedt om effectief te communiceren. Het moet alle ingrediënten bevatten voor alle betrokkenen om er mee aan de slag te kunnen gaan. Een communicatieplan moet in het verlengde liggen van het businessplan en het marketingplan.

Onderwerpen die in elk communicatieplan terugkeren:
Communicatie verleden en heden.
Visie, missie en positionering vormen het vertrekpunt voor toekomstige communicatie.  Belangrijk is om in het verlengde hiervan de merkwaarden te formuleren.
Doelgroep(en). Zowel kwantitatief als kwalitatief geduid.
Doelstelling(en). Op drie niveaus. Kennis, houding en gedrag. 
Wat moet de doelgroep weten, voelen en doen?
Boodschap. Wat gaan we communiceren? Wat wordt het communicatiethema?  Welke richtlijnen hanteren we als het gaat om toon en vorm?
Communicatiemiddelenplan. Welke middelen gaan we inzetten om de boodschap bij de doelgroep te krijgen? Hier dient nadrukkelijk rekening gehouden te worden met het veranderende ‘landschap’. Interactiviteit wordt meer en meer 'the name of the game’.
Planning is essentieel. In welke volgorde gaan we de middelen inzetten?  Hoe gaan we de boodschap opbouwen?
Budgettering. Wat gaan we totaal investeren en hoe is dat opgebouwd?
Organisatie en accountability. Wie doet wat? Wat doen we zelf, wat besteden we uit?  Gaan we accountability afspraken maken?
Implementatie en vervolgens meting en evaluatie van de resultaten.
 
Het belang van communicatie wordt steeds groter en de communicatiemogelijkheden nemen toe. Het vakgebied communicatie verandert daardoor niet alleen sterk, maar ook snel. Nieuwe formats verdringen de traditionele middelen. Effectieve communicatie tot stand brengen is geen eenvoudige zaak. Onze ervaring en creativiteit kan daar bij helpen
 
 
  Salesplan en Salesbegeleiding  
  In het salesplan leggen we meer in detail vast hoe de verkoopafdeling de verkoopplannen uit het marketingplan gaat uitvoeren.

Om de effectiviteit en resultaten van uw verkooporganisatie te verbeteren, is inzicht in uw verkoopstrategieën en organisatieontwikkeling essentieel.
* Wij helpen u de juiste (klant)strategie te bepalen en een keuze te maken voor commerciële businessplannen die aansluiten op uw bedrijf en marktomgeving.
* Wij verbeteren de verkoopprestaties in uw organisatie door het analyseren van uw huidige verkoopmethode, salesprocessen en commerciële medewerkers. Hieruit komt naar voren waar u zaken anders en beter aan kunt pakken. Ons objectieve en onafhankelijke oordeel geeft een duidelijk inzicht.